Extreme Carping team

... Czech Republic

Get Adobe Flash player

SPLNĚNÝ SEN - World Carp Classic...

Příležitostí  jak se dostat na mistrovství světa v kaprařině není moc.

Buďto vyhrát jeden z kvalifikačních závodů, nebo vyhrát soutěž pořádanou serverem

www.carpfishing.cz

My jsme dostali příležitost účastnit se Hejlovského ENDURA 2012.

Jednalo se o první ročník závodů, kde nebylo povoleno zavážení a veškerá akce probíhala ze břehu.

Před závodem jsme si zjišťovali informace o vodě všude kde se dalo,ale názoru bylo spousty a hodně rozdílných.

Odjižděli jsme s tím, že je to nádherná voda, kde žije málo kaprů, kteří mají hodně přirozené potravy a ulovit je není jednoduché. Z oficiálních zdrojů jsme zjistili, že jezero má 25 hektarů a žije v něm kolem 300 kaprů. Loví se na 10místech z jedné strany s háčky bez protihrou.

Balíme a vyrážíme z Bohumína  ve středu dopoledne ať máme čas na místě si projít revír.

Cesta je pořád po dálnici a za necele 4 hodiny vjíždíme do Pelhřimova a stačíme směr Hejlovský rybník.

Jsme na místě, na stejném místě jako minulý rok, když jsme se vraceli z pražské výstavy FOR FISHING , loni  jsme tady vykouřili cigaretu a plánovali kdy si zde přijedeme zachytat. Na mlýn přijíždíme mezi prvními, pozdravili jsme se s organizátory a vyrazili na obhlídku vody. Jdeme po pravém břehu a postupně si obhlížíme stanoviště a tipujeme kde by se nám to líbilo a kde ne. Občas vyskočí ryba z vody, avšak vše se ukazuje na druhé straně, kde se nerybaří. Z 10 míst jsme si vybrali 4 favority.
Procházkou jsme vyhládli a dostali žízeň, takže pádíme do mlýna, kde je připraveno uvítací pohoštění a  proběhne rozlosování. Vybíráme strategické místo u krbu, které se pak potvrdilo
J a společně s Lojzou Fialou debatujeme o místech, které určitě nebrat.

Nejhůře vycházejí místa vzadu na mělčině, nejlépe šestka, pětka, trojka a jednička. V prvním kole losujeme pořadí pro pozici na druhé losování startovního sektoru. V druhém kole nervozita stoupá zvláště když ubývají námi vybrané fleky.  Mivardi si vylosovali č.10 a od té doby jsme už úsměv na Lojzíkové  tváři až do konce závodu neviděli. Míčky mizí a Martin přistupuje ke kbelíku a v ruce má míček, ale rozmyslel si to a tahá vedlejší. Martin je rozpačitý, protože v osudí byla ještě šestka, kterou jsme si přáli mnohem více, ale díky tomu, že se jednalo o krajní sektor, který si přejeme na každých závodech, jsme s losem spokojeni.

Šestka vydržela v osudí až na samotný konec, kdy si ji vylosoval, team (Imerialistů), respektive na ně zbyla.
Kluci neskrývali radost z horkého favorizovaného místa.
Máme rozlosováno a jdeme založit základní tábor:

Vybalíme jen to nejnutnější na přespání a zpět do mlýna na pivečko. Kecáme, popíjíme, užíváme si atmosféry do té doby než se dozvídáme, že náš flek je favorit na vítězství. Takový pocit jsme zatím nikdy na závodech nezažili, začínáme být nervózní a raději volíme přesun do bivaku, kde ještě dlouho do noci debatujeme nad strategií a pozorujeme pečlivě vodu. Jsme v pozici kdy můžeme totálně vyhořet a nebo jen potvrdit prognózy. V noci kosa pod bodem mrazu, ale díky našemu topení to zvládáme v trenýrkách. V šest už nejde spát, soukáme se do kalhot a vtom slyšíme: „jdete na jedno?“
Je pravda, že žízeň byla, takže Rosťa kývnul skřehlému Pavlovi, teď už známému lovci „Žížalovi“, který udělal největší rybu závodu. Natočil pivko a z pod paže vytáhl ampuli velmi hustého obsahu. Protřepal a vrátil zpět se slovy: To snad zmrzlo... Šoupli jsme ještě jedno pivko a vytáhl ampuli podruhé. Byl jsem zvědavý co za lektvar se skrývá v lahvičce a čuchnul jsem… Originální receptůra, originální vůně, vlastní výroba, zaručený úspěch, to jsem slyšel někde v dáli než jsem se z chvilkového komatu probral. To byla teda síla... Přesně… jak hovno z nutrie. Bližil se start závodu, takže jsme museli na stanoviště.

Zvolili  jsme jednu z našich strategií. Tentokrát - první ryba. Znamená to mít připraveno kafe a být co nejméně hlučný. Rozhodit pruty po celém sektoru, vypít kafe a věřit, že je ryba nablízku. Do vody putovaly naše osvědčené kombinace. Hot Demon s Krill Dumbelkou, Sniper s pěnkou a Big Boy s pěnkou. Ke všemu pytlík nebo korálek s PVA.

Náš arsenál

V okamžiku,kdy se uloví první ryba začínáme teprve závodit . V Maďarsku nám první ryba utekla o 20 minut. Tady na Hejlově tak o 30 metrů, lapli ji totiž kluci vedle na dvojce pod břehem.

Je čas zmapovat dno a zvolit místa kde budeme lovit. Pro mapovaní dna se nám nejlépe osvědčil celobalzový marker od Tandembaits a vzhledem ke struktuře dna stačilo olovo 120g.

Rozhodli jsme se pro 3 místa z toho č.1 pod břehem vlevo na 50ti metrech, č.2 vpravo mezi lavicemi u stulíku na 60ti metrech a obě rozkrmujeme. Č.3 vyloženě na maximální dohoz s jednou koulí uprostřed sektoru. Martin zvyklý z Heřmaňáku švihat na 135m si to užíval do té doby, než začal foukat vítr.
Ani jsme se pořádně nestačili vybalit a už jsme tady měli celý štáb carpfishing.cz  ve složení: Marek foto, David video a David kecy... výsledek po půl hodině zde:

Místa  č.1 a č.2 volíme co nejdále od sebe, protože máme strach, že při zdolávaní ryby dojde k velkému hluku a opatrní Hejlovští kapři opustí  ihned stanoviště. Rozmýšlíme nad taktikou krmení a volíme hodně opatrnou krmnou kampaň i když skladujeme přes 60kg koulí. V tom se ozývá vzdálený prut padákem, ale nic. Martin mění kouli Snipera a posílá ji daleko od břehu. Dalekohledem pozorujeme kluky na dvojce, jsou velice aktivní, ale výsledek to moc nepřináší. Chystáme se do spacáků a v tom těsně před půlnoci nádherná jízda z levé strany.

Povzbuzení úlovkem jen stěží usínáme. Kolem čtvrté hodiny se ozývá zadní nejvzdálenější prut.
Podebíráme rybu a něco se nám nezdá, když koukáme na podložku, místo kapra v podběráku leží 65cm Lín. Neskutečná nádhera.

Končíme na zadním fleku, končíme i se Sniperem a posilujeme prut na pravé straně Démonem.
K tomu pár kuliček na pva a dobrou noc.

Ráno pozorujeme ruch na trojce, kde zrovna dostali  nejtěžší rybu závodu  a v tom další jízda, tentokrát z pravé strany, která nás posunula na druhé místo.

Ale zároveň jsme se dostali do velmi svízelné situace, došla whisky a volíme dočasně nouzové řešení ve formě myslivce. Přemýšleli jsme nad tím, proč se bodují kapři od  2 kg. Během dne zkoušíme ulovit menší ryby, abychom zamíchali pořadím. Volíme naši tajnou zbraň - kukuřici ala kvašák a na levé straně pod stromem rozkrmujeme místo a měníme boilies za kukuřici. Po chvíli to začalo fungovat a hlásiče jakoby se zbláznily. Jenže na kukuřici najeli líni a tím pádem jsme si zlikvidovali levé pruty. Přišel k nám na návštěvu Jarda Těšínský a když jsme ho seznámili s tím, že chceme ulovit menší kapry kolem  3 kg, tak nám jen sdělil, že je nikdy nechytneme, protože tady  nejsou. Nikdy jsme na závodech neřešili selekci línu, tohle byl opravdu mazec. Vaříme kafe a musíme něco vymyslet.

Po chvíli volíme variantu, že když najeli  líni tak je stáhneme blíže ke břehu a sypeme zbytek kukuřice rovnou pod nohy a na levé pruty vracíme tvrdé koule.

Připravujeme návazce a krmení na  noc. Vše musí být 100%. Dáváme nové ostré háčky, měníme šňůrky a připravujeme zásoby. Pořád musí být 4 pruty ve vodě.
Dozvídáme se, že na trojce mají další rybu  kruci, kruci. Co to tam ti kluci vaří?

Po desáté hodině už to fičííííííí pod břehem.  Rosťa  letí  vzduchem až k prutu a posouváme se na první místo.

Krásný lysec,12kg .

Hned po záběru dokrmujeme prakem pár kuliček a přihazujeme 4 koule s methoďákem.,
Nervozita stoupá, dochází i myslivec, ač nekouřím mám už 3 cigaretu a uléháme v botách do spacáku
jako vedoucí závodu. Díky našemu skvělému rozhodčímu zařizujeme 4 růže na sobotní dopoledne a lučíme se slovy ani nechoď spát, za chvíli ti voláme.

A ona to byla pravda, před druhou ranní další krasavec 16,60kg

Potvrzovala se teorie, že ryby při zdolávaní nadělají hodně ruchu a ostatní odplují. Máme 4 ryby  chycené střídavě z obou míst. Jednalo se o poslední rybu noční rybu a náš rozhodčí se jde v klidu vyspat, teď už doopravdy.

Během sobotního dne se chytlo jen pár ryb na ostatních místech. Znervozněl nás team Imperialbaits, který zdolal další rybu na míště č.6 a obávali jsme se, že stáhli opatrné Hejlovské kapry k sobě a začnou náš malý náskok dohánět. Začínáme hypnotizovat naše: „ kokrháče“ ,které neunikly ani pozornosti štábu:

WCC je blízko.  Je před námi poslední noc,  lehce dokrmujeme a jsme v očekávání zda se povede zopakovat předchozí dvě noci. Máme půl desáté večerní a  po 20 hodinách bez záběru nám to zase „kokrhá“, tentokrát kapřík 6,14kg. Rychle přehazujeme, dokrmujeme a připíjíme na další rybu .Po dvou hodinách  neobvykle ze stejného místa zdoláváme dalšího 6,84kg.

Následuje naše klasika, šup to pod strom, pár koulí prakem, 4 švihy lopatkou a štamprlata s rozhodčím, který vše pečlivě dokumentuje.

Neuběhla ani hodina a půl a neuvěřitelně zase z levé strany, ze stejného místa jízda a na břehu třetí kapr. Bojovný krasaveček 17,02kg a zároveň Rosťův osobáček.

Finále jako hrom a upevnění vedení o 50kg. Po tomto kaprovi uleháme, ale s obrovskou nervozitou, protože na Hejlově 50kg je o dvou rybách a to nás nenechává klidnými. Takže do rána nezamhouříme oka a čas utíká strašně pomalu, minuta má snad hodinu.

Všechny noční ryby byly z levé strany a přemýšlíme nad pravými pruty mezi lavicemi, co se tam stalo, že zůstaly bez záběru.

Začínáme balit, do konce závodu zbývá necelých 60 minut  a v tom po více než 30 hodinách kokrhá pravý hlásič. Martin přisekává, prut se nezvykle ohýbá, silon ve větru brutálně píská, brzda jede na plné obrátky a tohle vypadá na naši vytouženou dvacítku. Po 25minutové přetahovačce zdoláváme nádherného metrového šupíka, který nás vysílá už definitivně do Itálie.

Je dobojováno...

Dobalujeme zbytek věcí a přesouváme se na vyhlášení do mlýna, kde přesně ve 12 hodin proběhne vyhlášení a předání cen.

Celkové výsledky Hejlovské Enduro 2012

CT CL - Petr Bobčík + Kamil Gembec

17. 5. 2012

12,97 kg

Konečně je to tady.  Náš „SPLNĚNÝ SEN“, vyhráli jsme a jedeme na Word Carp Classic 2012, které se koná v září na jezeže Lago di Bolsena v Itálii.

A co říci na závěr? Určitě pochvala Hejlovu, jelikož je to nádherná voda s krásnými kapry a jediná svého druhu v republice ne-li ve střední Evropě. Jde vidět, že se o ní Jarda Těšínský stará srdcem a za to si ho velice vážíme a má náš obdiv. Dále obrovská pochvala organizačnímu štábu a chlapům z Carpfishing.cz, kteří vše zvládali s ledovým klidem a postarali se o perfektní online přenos a věříme, že Vám  budeme moci z Bolseny podávat  prostřednictvím carpfishing.cz  aktuální informace.

Jediné a obrovské mínus na závěr.  Nikdy by nás nenapadlo odjet z jakýchkoliv závodů před oficiálním vyhlášením, pokud by k tomu nebyly  opravdu pádné důvody.  Bohužel na vyhlášení zůstala pouze polovina týmů…